سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشش را دوست می دارد وناخنْ خشکی را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

وبلاگ شخصی مرضیه زوکی نژاد

 آن دسته از دانشجویانی که نمره کار تحقیقی آنها ثبت نشده است هر چه سریعتر در این قسمت پیام بگذارند و ذکر نمایند اسمشان در چه گروه و با کدام استاد بوده است. نمرات در تاریخ 5/5/90قفل می شود و دیگر امکان وارد کردن نمره نمی باشد.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 90/5/2 ::: ساعت 11:44 عصر :::   توسط مرضیه زوکی نژاد 
    نظرات شما: نظر

    فردا دوشنبه 20/4/90 جلسه ای برای ارایه تحقیقات در دانشگاه برگزار میشود. فقط ساعت اعلامی به ساعت 14 - 16 تغییر مییابد. خواهشمند است به دوستانتان اطلاع دهید.

    آدرس ایمیل: m.zoukinezhad@gmail.com





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 90/4/19 ::: ساعت 5:28 عصر :::   توسط مرضیه زوکی نژاد 
    نظرات شما: نظر

    در مورخه دوشنبه 20/4/90 ساعت  18-16 جلسه ای جبرانی برای آن عده از دانشجویان که کار تحقیقی خود را تحویل و بعضاً ارائه نداده اند برگزار خواهد شد.

    این جلسه بدون هماهنگی با دانشگاه صورت گرفته است؛ لذا یک روز قبل از این تاریخ به این وبلاگ مراجعه نموده تا  احیاناً اگر تغییری صورت گرفت اطلاع  حاصل کنید. بر فرض که تغییری صورت گیرد, بعد از این تاریخ خواهد بود.

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 90/4/2 ::: ساعت 11:35 صبح :::   توسط مرضیه زوکی نژاد 
    نظرات شما: نظر

    نمرات درس کار تحقیقی 2 تا پایان تحویل و ارایه کار تمامی دانشجویان ثبت نخواهد شد.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/3/23 ::: ساعت 12:37 عصر :::   توسط مرضیه زوکی نژاد 
    نظرات شما: نظر

    نمونه سوالات  ذیل صرفا  جهت آشنایی شما با مسایل این درس گذاشته شده است.

    سوال اول: آقای الف به عنوان نماینده شرکت با مسوولیت محدود x    و آقای  ب، به عنوان نماینده شرکت تضامنی    از اعضای هیات مدیره یک شرکت سهامی عام میباشند. اداره وصول مطالبات سازمان مالیاتی کشور بر حسب قانون مالیاتهای مستقیم که مدیران اشخاص حقوقی را نسبت به مالیات دوران مدیریت خود، متضامناً با اشخاص حقوقی مسوول می شناسد، اموال شرکت های  x   و   y و نیز اموال نمایندگان اشخاص حقوقی فوق الذکر را توقیف و علیه نامبردگان دادخواست مطالبه وجه می دهد. دادگاه بدوی، دعوی را نسبت به شرکت x  در حدود سهام آن شرکت در شرکت سهامی پذیرفته ولیکن نماینده آن شرکت را با این استدلال که وی درحقیقت ، عضو هیات مدیره محسوب نمی شود، از مسوولیت مبرا دانسته است. همچنین دعوی مزبور را نسبت به شرکت y  پذیرفته و مسوولیت شرکت مزبور را به تبع ماهیت تضامنی آن محدود کرده است و البته با همان استدلال پیشین، دعوی خواهان را نسبت به نماینده شرکت تضامنی مردود اعلام نموده است.

    حال آیا شما در مقام دادرس دادگاه تجدید نظر این رای را تایید می نمایید؟

    ضمن تحلیل و بررسی همه جانبه رای مزبور به این سوالها پاسخ دهید:

    مراجعه به شرکت های x و yبه استناد مسوولیت تضامنی آنان در قبال بدهی مالیاتی شرکت سهامی صحیح است؟ 

    ثانیاً: در صورت مثبت بودن پاسخ آیا استدلال دادگاه در مورد عدم مسوولیت نمایندگان آن شرکتها را صحیح میدانید؟

    ثالثاً: بر فرض ضامن بودن شرکتهای  x و y، آیا تفکیک دادگاه بدوی مبنی بر مسوولیت محدود شرکت با مسوولیت محدود . مسوولیت نامحدود شرکت تضامنی در قبال بدهی مالیاتی موصوف را صحیح می دانید یا خیر چرا؟

    سوال دوم: شرکت سهامی خاص X به حکم دادگاه ورشکسته میشود در بین طلبکاران و مدعیان  آن شرکت که به اداره تصفیه امور ورشکستگی مراجعه میکنند شخصی وجود دارد بنام A که با ارائه یک فقره چک به مبلغ پنجاه میلیون تومان تقاضا دارد در عداد طلبکاران قرار داده شود. چک مزبور را الف و ب دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت که امضای آنان به بانک محال علیه معرفی شده صادر کرده اند. این شخص علاوه بر مراجعه به اداره تصفیه دعوائی نیز به طرفیت دو مدیر امضا کننده در محکمه حقوق طرح نموده و با این ادعا که مسئولیت مدیران مزبور نیز تضامنی است صدور حکم بر محکومیت آنان را به پرداخت وجه چک بنحو تضامن تقاضا نموده است مدیران در پاسخ این ادعا دفاع کرده اند که چک موضوع دعوی بابت قسمتی از ثمن معامله ای در وجه دارنده آن صادر شده و مشخصات چک در مبایعه نامه ذکر گردیده و تاریخ مبایعه نامه به ماه قبل از تاریخ چک میباشد و قرار بوده که اقدام به صدور سفته به نفع طرف معامله بشود لیکن به علت قابل ملاحظه بودن قیمت تمبر مالیاتی مربوط به سفته پنجاه میلیون تومانی چک صادر شده است و نتیجه گرفته اند که چک به حساب شرکت صادر شده و آنان نباید مسئول پرداخت آن باشند اداره تصفیه تقاضای A را در خصوص قرار گرفتن وی در شمار غرما رد کرده با این استدلال که مطابق اساسنامه شرکت مدیران حق انجام معامله ای که برا ی آن چک صادر شده نداشته اند وشرکت مسئولیتی در مورد پرداخت آن ندارد.با عنایت به مقررات موضوعه و اصول و قواعد مسلم حقوق تجارت مستدلا بطور مشروح پاسخ دهید تصمیم اداره تصفیه در مورد مردود دانستن ادعای A درست است یا نه ؟ دادگاه مورد مراجعهA در باب دعاوی باید چگونه مبادرت به صدور رای نماید.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/3/18 ::: ساعت 4:11 عصر :::   توسط مرضیه زوکی نژاد 
    نظرات شما: نظر
       1   2      >